Fun Run

6 км къса дистанция е с по-лесен профил и е подходяща както за начинаещи, така и за деца. Стартът е в 14 часа в събота.

Що е то?

4 състезания по планинско бягане, които се провеждат над Златица и Пирдоп в една от най-интересните части на Стара планина, между хижите Паскал, Планински извор, Момина Поляна и Свищи Плаз, като една част от трасетата минава по маршрута Ком-Емине. Финалът на всички състезания е в красивата местност Еленска базилика до Пирдоп.

Остават

47К

Ultra Trail du Balkan – 47 километра с повече от 2600 метра денивилация

19К

Trail du Balkan – 19 км предизвикателен трейл който минава през сегмент “Моргата“

10К

Trail du Pascal – 10км Трейл бягане с 400 метра денивелация, подходящо и за деца с придружител

Трейл бягане за начинаещи и деца

Ultra Trail du Balkan

Предизвикателно трасе с по 2 по-сериозни изкачвания и спускания, тръгващо от центъра на Пирдоп, преминаващо по билото на Стара планина и маршрута Ком – Емине, и завършващо на фест зоната в местността Еленска Базилика.

От старта трасето продължава нагоре по ул. Александър Батенберг, завива леко вдясно по ул. Паскал и продължава до железопътната линия.

ВНИМАНИЕ: Пресича се железопътна линия!!! Въпреки че ще има доброволци, които ще регулират преминаването, преминавайте с повишено внимание!!!

След железопътната линия трасето продължава по пътя за хижа Паскал.

След 5.5 км се стига до поляна в горната дясна част на която има нова постройка. В горния край на поляната (вляво от постройката) трасето се отклонява от пътя и продължава направо нагоре през гората (покрай беседката). След около 500 м е пункт 1 – хижа Паскал. ВНИМАНИЕ: Заредете съдовете си с вода!!!

От хижа Паскал трасето продължава по пилоните на зимната маркировка до билото където е пункт 2.

ВНИМАНИЕ: На пункта трасето завива на дясно и е по пилоните на зимната маркировка на билото (маршрут Ком-Емине).

Трасето минава покрай изоставена хижа Планински Извор от лявата й страна. На около 300м след хижата има чешма. Използвайте я да си заредите вода.

На 1.2 км от хижа Планински извор е Чекпоинт 4. Трасето завива почти на 180 градуса и тръгва към хижа Момина Поляна.

След около 1.4 км трасето се включва към зимната маркировка за хижа Момина Поляна.

Трасето минава през малинова поляна след което влиза в гората. След кратко спускане е пункт 5 – хижа Момина Поляна.

От хижа Момина Поляна трасето тръгва надолу по пътя и с няколко съкращения след 5.5 км стига до река и мост. Точно пред реката трасето завива на ляво и тръгва нагоре в гората. Трасето е по коларски път. След 1 км трасето завива на 150 градуса в ляво и продължава нагоре.

Трасето излиза на поляна и се стига на чешма – гумен маркуч. ВНИМАНИЕ: Заредете си вода.

От чешмата трасето продължава наляво и нагоре. След 1.4 км трасето се отклонява в дясно по подсичащата пътека, която излиза на билото от дясната страна на “Моргата”. Там се намира пункт 6.

ВНИМАНИЕ: Контролно време 7 часа (16:00 ч). В случай че стигнете след контролното време ще бъдете помолени да слезете директно към хижа Паскал.

Трасето продължава по билото в обратна посока на трасето Ком-Емине 6.7км. Там е Чекпоинт 7, където трасето завива на ляво и надолу. След 3.2 км е пункт 8 – хижа Свищи Плаз.

ВНИМАНИЕ: Контролно време 8 часа (17:00 ч). В случай че стигнете след контролното време ще бъдете помолени да покажете работещ челник. След което ще можете да продължите към хижа Паскал. Ако нямате работещ челник ще бъдете спрени от състезанието.

От пункт 7 трасето продължава 250 м надолу по пътя, след което се отклонява вляво и нагоре. Трасето се движи успоредно на билото и леко слиза към пункт 9 – хижа Паскал.

ВНИМАНИЕ: Контролно време 9 часа (18:00ч). В случай че стигнете след контролното време ще бъдете спрени на хижата и насочени към Пирдоп по пътя надолу, или ще бъдете извозени по-късно.

За сътезателите, които излизат от пункта след 17:00 ще биде задължително да покажат работещ челник.

От хижа Паскал, трасето завива вляво и след 150м завива вдясно, минава покрай колиба и влиза в гората.

Ползвайте въжето за улеснено преминаване през реката.

След ручея, трасето продължава на право и минава през мокра почва. След излизането от гората, трасето продължава надолу към брезова гора. В гората завива вляво, минава през ливада която е с окосена пътека. Трасето продължава по камениста пътека, излиза отново на поляна където се движи по билото, слиза надолу, прави завой вляво и през стръмно спускане през гората излиза на асфалтов път. След около 400м по асфалтовия път, трасето завива отново в ляво. На ливадата е финалната арка.

Trail du Balkan

Средната дистация е с 1600+ м денивилация, старт от центъра на Пирдоп, изкачване до билото на Стара планина, слизане към началото на сегмента “Моргата”, изкачване на “Моргата“ и спускане към фест зоната в местността Еленска Базилика.

След железопътната линия трасето продължава по пътя за хижа Паскал.

От хижа Паскал трасето продължава по пилоните на зимната маркировка до билото, където е пункт 2/5. ВНИМАНИЕ: На пункта трасето завива на ляво. След около 150м трасето продължава пак на ляво. Спуска се по билото и се стига до пункт 3.

От пункт 3 трасето завива в дясно по подсичащата пътека към хижа Момина поляна.

По пътеката се стига до Чекпоинт 4, там се прави почти 180 градусов завой и се излиза на “Моргата” 1.2км с 400м изкачване.

Трасето излиза на билото, завива вляво и след 150м е пункт 2/5. От пункта трасето продължава надолу по пилоните от зимната маркировка. Преди хижа Паскал, трасето завива вляво, минава покрай колиба и влиза в гората.

Ползвайте въжето за улеснено преминаване през реката.

След ручея, трасето продължава на право и минава през мокра почва. След излизането от гората, трасето продължава надолу към брезова гора. В гората завива вляво, минава през ливада, която е с окосена пътека. Трасето продължава по камениста пътека, излиза отново на поляна, където се движи по билото, слиза надолу, прави завой вляво и през стръмно спускане през гората излиза на асфалтов път. След около 400 м по асфалтовия път, трасето завива отново в ляво. На ливадата е финалната арка.

Trail du Pascal

Лесно 10-километрово трасе подходящо за начинаещи в планинското бягане, за деца с придружител или за преход. Старт от Пирдоп, тичане по широка еко пътека до хижа Паскал, пункт на същото място (6км), след това спускане до местността Еленско.

6 км

Късата дистанция е с по-лесен профил и е подходяща както за начинаещи, така и за деца. Стартът е в 14 часа в събота.

Галерия от маршута

Какво още:

Транспорт до старта

Подсигурен е транспорт от палатковия лагер от зоната на старта в центъра на Пирдоп.

Палатков лагер

Ако дойдете може да опънете палатка във финалната зона.

Фест зона

Предвидили сме забавления на място, които ще обявим скоро.

Основен партньор

Организатор

С подкрепата на

Запишете се!

Цените се покачват с приближаване на събитието, затова побързайте да се запишете.